top of page
Klik op de naam van de boekwinkel of bibliotheek voor meer informatie over de voorronde die er wordt gehouden.

De regels voor de voorleeswedstrijd voor opa’s en oma’s :

1. Lees voor uit een Nederlandstalig boek

2. Je mag maximaal 5 minuten voorlezen in de voorronde. (Maar vaak is korter beter)

3. Voorlezen mag uit boeken geschikt voor kinderen van 3 tot 10 jaar

4. Voorlezers mogen alleen meedoen als ze ook mee kunnen en willen doen op 8 oktober in de Kleine  Komedie bij de finale.

5. Het is geen Amsterdamse wedstrijd maar een landelijke wedstrijd. Heel Nederland mag en kan dus meedoen.

6. Iedereen die zich opa of oma voelt mag meedoen.  Je hoeft dus niet perse grootouder te zijn.

7. Filmpjes inzenden kan tot 15 september of doe mee met een van de voorrondes in boekhandel of bibliotheek.

Meedoen kan ook via Internet:

Zet een voorleesfilmpje op onze Facebook-pagina

of zet je voorleesfilmpje op Youtube en stuur de link naar stichting3@gmail.com

Voorleeswedstrijd voor opa's en oma's 2016

Stichting3 organiseert een voorleeswedstrijd voor oma's en opa’s, met voorrondes in 10 Amsterdamse boekwinkels en bibliotheken. Aansluitend bij het thema van de Kinderboekenweek 2016: 'Voor altijd jong'.

Iedereen die zich opa of oma voelt heeft de mogelijkheid om via internet mee te doen via Facebook en Youtube.  Generaties zullen elkaar ontmoeten. Opa’s en oma’s staan ineens in een gerenommeerd theater op toneel, met hun juichende familie in de zaal. En leesplezier en liefde voor literatuur wordt bij de allerkleinsten bevorderd.

Stichting3 heeft aandacht voor diversiteit zowel bij de keuze van de jury (Hanneke Groenteman, Jetty Mathurin, Dolf Verroen, Funda Mujde en de jeugdwinnaar voorlezen) als in het programma. Ook het publiek is divers (leeftijd en culturele achtergrond). De finalisten zullen strijden om de eeuwige voorleesroem en een prachtig boekenpakket.